Over babyshowers, luiertaarten en Disney

Toen ik net bevallen was van Little J., kwam mijn vriendin Miss E., die toen ook op het punt stond te bevallen van haar eerste kleine spruit, Baby A., op babybezoek en bracht de allerschattigste luiertaart mee in de vorm van een kinderwagentje.

Ik was helemaal verliefd op dit uiterst nuttige cadeau en ging eens thuis uit het ziekenhuis aan de slag met luiers, knutselgerief en You-Tube. Ik doopte het resultaat plechtig Little J’s Diaper Cakes, want ja, zonder mijn Little J. had ik nooit te maken gehad met luiertaarten!

Bij de eerstvolgende geboorte in de familie gaf ik mijn eerste luiertaart af als cadeau en sindsdien worden deze homemade presents altijd zeer enthousiast onthaald door kersverse ouders.

Toen Miss E. deze lente aankondigde dat Baby A., ondertussen flinke kleuter A. , er een zusje bij zou krijgen vond ik het dan ook mijn plicht om bij de geboorte van haar prinsesje een luiertaart cadeau te geven.

Eind augustus vond de babyshower al plaats. De hele woonkamer was super roze en prachtig gedecoreerd voor wie nog zou twijfelen dat het een meisje werd. Ik maakte toen reeds een gele flamingo muts van het Zaaberry patroon en een blauwe flamingo legging volgens het gratis patroon van Emma en Mona.



 

Massa’s lekker eten, een mooie taart, zalige cupcakes, een berg cadeaus voor mama en baby en twee maanden later maakte baby Cé. haar opwachting.


Net zoals ik is Miss E. ook mega Disney fan. Vandaar dat ik op het idee kwam om een Minnie Mouse luiertaart te maken en een bijpassend afwasbaar Minnie Mouse bavetje erbij te naaien met een superzachte witte badstoffen achterkant (many thanks to Bieke ;-)).

Hieronder vinden jullie het resultaat.

 
 
 


 

Babylegging: patroon Emma&Mona via http://emmaenmona.blogspot.de/, blauwe flamingostof Stoffenspektakel

Muts: patroon Zaaberry via zaaberry.blogspot.com, gele flamingostof Stoffenspektakel

Bavet: Patroon zelf gemaakt, Afwasbare Disney stof Veritas via veritas.be , Witte badstof Nostex via www.nostex.be

Voor meer foto’s van luiertaarten kan je een kijkje nemen op de Facebookpagina van Little J's Diaper Cakes.


Reacties

Populaire posts