Babyboom

In de familie en vriendenkring is er een ware babyboom aan de gang en mezelf kennende ga ik veel te laat op de geboortelijst kijken om nog leuke cadeautjes te vinden (lees: meestal schiet er enkel nog één vierde van een fietskar ofzo over...)

Vandaar vond ik het een leuk idee om voor al die lieve nieuwkomertjes een origineel cadeautje te maken.

Baby D., een stevige jongen, maakte reeds drie weken geleden zijn blijde intrede en deze week kwam ik er eindelijk toe een cadeautje in elkaar te naaien.

Ik koos voor de eindeloos coole Oliver pants, een gratis patroon van bloggers MinnieMie en Emma en Mona, in een kaki wolvenstofje. Ik had nog genoeg wolfjes over om ook een muts te maken van het gratis patroon dat je terugvindt op de blog van Zaaberry.

Onmisbaar voor kersverse ouders en hun cuties is natuurlijk een bavet, of slab! Deze maakte ik op basis van één van Little J's bavetjes. Heel simpel: gewoon een bestaande bavet dubbelvouwen en op patroonpapier overtekenen.

Afwerken kan met een stukje velcro of een drukknoopje. Ik koos voor een drukknop, ofwel "een pressionneke". Ideaal om een beetje frustratie of stress weg te werken want als je de delen van zo'n knopje wil vastzetten kan je volledig losgaan met een hamer!!! :-)

Hieronder zie je het resultaat.


Volgend weekend krijgt Baby D. zijn cadeautje, hopelijk vindt hij het leuk.

Ondertussen is er nog een baby'tje geboren, waarover later meer, maar eerst vind ik het mijn moederlijke plicht om ook zo'n coole Oliver pants te maken voor Little J.

K.


Het gratis patroon voor de Oliver pants vind je op de blog myminniemie.blogspot.be en emmaenmona.blogspot.com
Het gratis patroon voor deze muts (en nog twee andere) vind je op de blog zaaberry.blogspot.com.

Het wolvenstofje was een echte "find" op het Stoffenspektakel eerder dit jaar en het lieve bavettenstofje vond ik bij Fabricville in Montreal, Canada (geen nood, ze hebben ook een webshop, www.fabricville.com)

Reacties

Populaire posts