Throwbag Thursday - The Bow Bag


Omdat de SewBlondes ongeveer één jaar geleden een passie voor stofjes en naaien ontdekten vond ik het zo vlak voor de feestdagen het uitgelezen moment om even terug te blikken op één van mijn eerste creaties… The Bow Bag !
Toen we net begonnen met onze naaipogingen zochten we vooral gratis tutorials online en kwamen we al snel de "MOM" (Made On Maple) -Tutorial van de coole Bow Bag tegen. Ik was verkocht.

Ergens in de late herfst kwam Veritas met zijn eerste reeks Disney-stofjes uit. Pure waanzin en kortsluiting in mijn hoofd want er moesten keuzes gemaakt worden, wegens net begonnen met deze hobby en als het mislukt is die relatief dure stof eraan. Ik koos voor een metertje wit met zilveren Mickey-hoofdjes en legde het mooi opgeplooid in mijn toen nog zeer kleine stoffenbakje….

Hoe kies je nu eigenlijk welke stof je voor welk project gebruikt? Soms moet je gewoon niet nadenken en gewoon doen. Toen ik de tutorial voor de Bow Bag zag passeren klopte het plaatje volledig. Ik zag de tas in Mickeystof met knalroze strik en voering helemaal voor me en oh ja hoor zelfs een vreugdedansje volgde.

Tijdens één van onze eerste naainights volgde ik de tutorial en aan het einde van de avond (en de fles cava) was deze beauty af.
 

Toegegeven af en toe kwam er een beetje vloekwerk aan te pas… hey het was mijn eerste tas ! Nu een jaar later gebruik ik de tas nog bijna dagelijks om naar het werk te gaan en heeft ze al menig dozen cornflakes, lunchpakketjes en andere spullen (een vrouw heeft nu éénmaal veel bij) verzeuld.

Nog steeds word ik vrolijk van deze tas en intussen maakte ik er ook een matching ritstasje (mijn eerste ritsprojectje) bij om de nog kleinere prullen ook in kwijt te kunnen.




Happy Throwback!

K.

Reacties

Populaire posts