Het Fonske

Omdat we deze maand meedoen aan Stik Belgique van Flaflinko vinden jullie hier alvast onze eerste bijdrage.


Soms zie je een nieuw patroon verschijnen en ben je meteen verkocht. Je hoopt stiekem dat het gemakkelijk is zodat je er meteen heel veel exemplaren van kan maken en meer kan ik over de Fons van Wensje Sofie niet zeggen.

 
Dit truitje staat echt op no time in elkaar en bovendien is het een gratis patroon - Danku Sofie!

Graag zou ik er zo'n stuk of 50 maken, 5 in elke komende maat waar mijn steeds minder little wordende J. in en uit zal groeien en ook nog eens een tiental om cadeau te geven aan alle mini's die steeds minder mini zullen worden.

Little J.'s eerste Fons maakte ik uit de lang gekoesterde Mickey Mouse stof van Madeline. Oh wat lag dit stofje te pronken in de stoffendoos, maar omdat ik zo bang was er iets verkeerds mee te doen wachtte ik af en af en af. Met de Fons durfde ik eindelijk doorzetten en hopla, magico de eerste Fons was een feit.

Toen we vorig weekend voor onze jaarlijkse trip naar Disneyland trokken (ja wij zijn echt mega Disney addicts) moest de Mickey Fons dan ook mee. Kapitein Haak was danig onder de indruk.


Ik maakte maatje 104 voor mijn 102 cm grote jongen, maar deze kwam toch een beetje te kort, vandaar dat het een Fonske 2.0 werd met boordstof eronder, waardoor de 104 toch iets meer richting de 110 ging. (Blond maar niet stom he ;-))


Omdat nichtje N. binnenkort voor het eerst naar de kleuterschool gaat vond ik het mijn tante duty om voor haar ook zo'n geweldig Fonske te maken.

Tijdens het laatste Stoffenspektakel dat we bezochten in de lente zag ik een menigte bij een klein kraampje staan en ging mijn Spidersense af... Ik sloop naar de troep snuisterende vrouwen en wriemelde mij ertussen om te kijken wat er in die mysterieuze bakken zat. Stukken van de bekende BambiBlauw panelen te koop per gewicht. So that's what the fuss was about!!! Ik vond deze super lieve bambi voor nichtje N. en voor Little J. een stoere leeuw en dat voor .... tromgeroffel .... €4.

Van de bambi had ik net genoeg voor de voorkant en de mouwen dus werkte ik de achterkant af met hetzelfde herfstige oker als de boorden.
 

Een voetbalmatch van de Rode Duivels later staat ook deze stoere leeuwen Fons in elkaar, maar werd nog niet gepast door mijn kleine welp. 




K.

Reacties

  1. Dat Fonske moet ik precies ook eens proberen. Toffe versies! En goed opgelost met die boordstof.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Lieve, het Fonske is echt een aanrader! Bedankt voor het compliment ;-)

      Verwijderen
  2. Rawr, toffe dingen seg! Die mickeystof heb ik hier ook nog liggen voor de jongste, een Fonske maakte ik voor hem nog niet. 1 + 1 = ... :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 1 + 1 = een bangelijk Fonske in de maak ;-)
      En ook de leeuw werd enorm geapprecieerd, want ja die lijkt keihard op de leeuwenkoning he hahaha.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts