Another Natty


Nadat B. haar eerste Natty van Addie K. maakte , stond deze ook al enige tijd op mijn « To Sew »-lijstje.

Time was my enemy, maar vorige week lukte het met eindelijk het patroon over te tekenen en ging ik aan de slag.

Het zalige roestoranje stofje met zachte glitters vond ik enige tijd terug bij Madeline de Stoffenmadam tijdens onze (s)toffe(n) uitstap, ja hoor die was echt supervruchtbaar. Elke keer dat mijn stoffendoos - ok ik geef toe, ondertussen zijn er meerdere stoffendozen - open ging keek ik er smachtend naar want ik wist gewoon dat dat mijn Natty zou worden.

Op zich ging alles heel vlot en is het echt geen moeilijk patroon. Enkel de afwerking is een beetje tricky.


Ik had al toen ik mijn Singer kocht gelezen in het instructie boekje dat er een overlock steek op mijn machine stond. Natuurlijk totaal niet te vergelijken met een echte overlock machine, maar toch zeker het proberen waard bij de juiste stof. Ik probeerde deze steek al op verschillende stofrestjes, maar in 90% van de gevallen frommelde mijn stof dan op of trok samen en kwam vast te zitten in mijn machine, heel vreemd allemaal (kan ook aan mij liggen natuurlijk J )

Deze iets dikkere en beetje rekkende stof leende zich echter perfect voor mijn overlock steek en ik vind het resultaat persoonlijk echt leuk! Behalve een klein oopsje toen mijn spoel mid-boord ineens op was, ging het super!


Conclusie: ik ben superblij met mijn nieuwe top en heb een nieuwe steek uitgeprobeerd, jeej me!

K.


Patroon: Gratis patroon Natty van Addie K.
Stof : Madeline de Stoffenmadam

Reacties

Populaire posts