Recycleren, recycleren, wie zijn best doet zal het leren

Verhuizen. Er komt wat bij kijken. Toen ik een tijd geleden "uit huis ging" liet ik - sorry mama - een hele stapel kledij achter. Enkele weken geleden besloot ik om eindelijk eens werk te maken van die kasten en schuiven vol "gekoesterde" kledij.
Sinds ik naai begin ik in alles kledingstukken te zien, ik ga ervan uit dat er nog wel naaisters zijn met dat neveneffect?

Zo ook toen ik kledij aan het sorteren was; het ging van "amai, heb ik dat ooit gedragen?" naar "dat zou ik zelf moeten kunnen" en van daaruit naar "oh maar misschien kan ik hier nog een rokske voor M&M mee maken!"

... En zo geschiedde.
Een oude top werd verknipt, een patroon, schaar en naaimachine werden bovengehaald, en nog geen half uur later had ik een rokje! Ik had het mezelf dan ook wel makkelijk gemaakt: de rok bestaat helemaal uit de onderkant van de top, dus alle naden en de zoom zijn gewoon nog origineel. Stiekem hangt er zelfs nog een etiketje van de winkel in langs één van de zijnaden!

Knippen, tailleband eraan, elastiek erin. Klaar. En content dat onze kleinste M. was!





Zo simpel, dat smaakt naar meer. Ik maakte nog een exemplaar, uit een sweaterstofke dat ik kocht bij Stitch&Co.







In dezelfde week als waarin ik de rokjes maakte, kreeg ik het idee om leggings te beginnen maken. De lente komt er (hopelijk) aan en ik begin de twee dames hier te kennen: "Kousenbroeken zijn voor de winter, in de lente dragen we wel leggings hé!" Denkt u er gerust een koppel rollende ogen bij ;-)

Ik kocht een meter zachte effen grijze stof bij Madeline tijdens de opening in Vilvoorde en in een wip rolden er twee leggings van onder mijn naaimachine. Zalig om te maken, ik ben fan en M&M ook! 


.. De rokken gingen zelfs spontaan uit ;-)
 




M&M dirigeerden hun photoshoot helemaal zelf en hun liefste papa nam de foto's. Het kan dus ook gemakkelijk gaan, dat bloggen ;-)



B.

Reacties

  1. Heel leuke modelletjes zijn het geworden. Het is altijd geweldig om iets te maken van afgedankte kleding. Ik ben altijd blij als ik weer eens een zak met dit soort kleding ontvang. Momenteel ben ik een XL Maxi Tank jurk en een XLL T-shirt aan het vermaken tot twee nieuwe tops.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Sonja! Dit rokje was een eerste keer, maar ik heb de smaak in elk geval te pakken! Je haalt er inderdaad veel voldoening uit :-)
      B.

      Verwijderen
  2. Aha van hieruit de inspiratie voor mijn opdracht! Al was het de andere sewblonde.
    Recykleren, altijd tof. Fijn dat die kledingstukken een nieuw leven krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Sewblondes hebben soms nogal eens akelig gelijkaardige gedachtegangen, we schrikken onszelf er wel eens mee af :-D
      Alvast benieuwd naar hoe jouw opdracht is afgelopen!

      B.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts